Dezvoltată de o mamă și testată pe copii săi!


duminică, 27 aprilie 2014

M-am prezentat pentru Happy Moms:


Eşti mamă, soţie şi antreprenor. Ce rol te caracterizează cel mai bine?
Depinde de actualitate. Care este situația cea mai importantă, care necesită rolul meu mai intens. De obicei rolul de mamă este mai hotărâtor, de exemplu acum când răspund la întrebările tale fetițele mele urlă din curte: mami ne este foameee, și chiar și mama mea vine cu o carte și mă întreabă părerea mea despre evenimentul care urmează în familie…rolul nr1. este să pregătesc ceva pentru gustare, nr2. să răspund mamei mele, dar totuși mă pregătesc şi să-ți trimit scisoarea.
De multe ori când mă ocup de afacerea mea, care este cea de proiectare şi vânzare a scutecelor Trezy îmi folosesc şi experienţa pe care o am ca şi mămică şi chiar înţeleg din suflet nevoile mamelor dar acest lucru este valabil şi invers şi anume când sunt acasă şi mă ocup de fetiţele mele atunci îmi folosesc cunoştinţele pe care le-am dobândit ca şi antrepenor şi caut mereu soluţii, argumente noi ca de exemplu cum să facem mai plăcut spălatul pe dinţi.:) 
Cum si când a început povestea Trezy?
Hobby-ul meu este cusutul, de când am devenit mamă, acum 7 ani. Această întreprindere s-a născut așadar din pasiunea mea, fiind  vorba de o reconversie profesională totală. La sfârșitul concediului de maternitate am observat că posibilitățile în profesia mea sunt foarte limitate, așa că m-am ocupat în continuare cu ceea ce am făcut și în timpul concediului: fabricarea scutecelor lavabile. Nici o clipă nu m-am gândit că, la un moment dat, eu (omul teoretic) o să devin antreprenor, ocupându-mă cu lucruri practice, nu numai teoretice. Până când aceasta a fost doar o pasiune, eu am cusut scutecele refolosibile – începuturile scutecelor Trëzy de acum. De când este vorba însă de o întreprindere, am lăsat confecționarea pe seama profesioniștilor. Eu mă ocup acum cu marketingul și managementul scutecelor Trëzy, adică învăț din succesul și mai ales din greșelile pe care le fac.

logo-ro

De ce ai ales o afacere cu scutece textile si nu cu altceva?
Modul natural, prin care putem crește copiii, este un subiect căruia mi-am dedicat ultimii 7 ani din viață și ocupă un rol principal în preocupările familiei noastre. O parte integrată din această viață este contactul constant al pielii bebelușului cu scutecele pe care le folosim. Astfel, primul scutec pe care l-am făcut era pentru fetița mea, acum patru ani. În primii ani, am făcut foarte multe feluri de scutece, așa că am testat avantajele și dezavantajele formelor, materialelor și ale acestui fel de îngrijire.
Nu cred că am ales această afacere , de- odată m-am trezit în mijlocul ei, tot mai mulți au cerut să cos și pentru ei. Aşa că m-am hotărît să fac o companie, să fie un brand etc. Dar primul lucru care a contat a fost scutecul și nu gândul să fiu antreprenor.
Cine sunt clienţii tăi? Ai remarcat un profil anume ca şi vârstă, venituri, educaţie?
Când am făcut planul de afaceri publicul meu țintă a fost cel al persoanelor cu studii superioare și cel al părinților conștienți. Dar în realitate mi-am dat seama că problemele nu depind de venituri sau de educație, problemele adevărate sunt cele ale iritațiilor de la scutecele plastice, problema gestionării deşeurilor care provin de pe urma folosirii scutecelor plastice, greutăţile mămicilor în ceea ce priveşte procesul de trecere la oliță. Deci clienți sunt cei care vor o soluție la aceste probleme de fiecare zi şi anume părinţi cu copii mici. Mă bucur tare mult, că pot să stau la dispoziția lor cu succes.
Te-ai gândit vreodată să renunţi la această afacere?
Nu, mă bucur la nebunie pentru evoluția scutecelor Trezy!
8

Cum împarţi timpul între copii, casă şi afacere?
Importanța lucrurilor se schimbă de pe o zi pe alta, și eu trebuie să fiu flexibilă și trebuie să mă adaptez la aceste situați. De obicei de dimineața și până la prânz este timpul meu pentru Trezy. Am pregăită o listă pentru fiecare zi, pentru o săptămână chiar și chiar și pentru o lună. Am încercat până la infinit să le împart cumva între ele să nu se suprapună. Dar sinceră să fiu, dacă mă concentrez de exemplu pe marketingul de afaceri și merge cum trebuie, ideile vin, chiar și atuci când mă ocup de gospodărie de multe ori capul meu este cu gândul la Trezy fie că este vorba de prâz sau ora de somn. Și este valabilă și vice versa. Când urmează o sărbătoare, se poate întâmpla să nu pot răspunde la întrebările clienților cum trebuie (după cărțile americane de business ) şi întârziu cu trimiterea pachetelor.
Dacă ar fi să o iei de la început cu afacerea, ce ai face diferit?
Aş face cam tot așa, dar poate n-aş mai pierde timpul cu remușcări, n-aş mai vrea ca totul să fie mereu perfect. Aici mă refer atât la rolul meu de mamă cât și la cel de antreprenor. M-aş bucura  pentru ce am reușit, mi-aş nota greşelile pentru că mâine este iarăsi o zi.
Un sfat pentru mămicile care doresc să înceapă o afacere?
Hai, fă acum. Nu-i bai că nu ești pregătită încă, te pregătesc provocările.
Un gând pentru mămicile Happy Moms?
Ce bine că exista această initiativă. Păcat că nu ne cunoaștem, vreau să ne întâlnim :)

Dorottya Bányász
Vărstă și pregatire: 31 ani, studii teoretice în domeniul biologiei și ecologiei
Copii:  Eva 7 ani, Emma 4 ani
Afacere în domeniul: îngrijire persoanală
5 cuvinte cheie: tolerantă, rapidă, deschisă, serioasă, feminină :)
5 cuvinte cheie pentru afacere: eveniment, frumos, cu provocări, în loc de rutină.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu